German Magazine Editor Is Fired Over Fake Michael Schumacher Interview

The writer of a German journal that ran what it described as a “world sensation” interview with the retired Formula 1 driver Michael Schumacher, however used responses written by synthetic intelligence, has fired the journal’s editor and apologized to Mr. Schumacher’s household.

Mr. Schumacher, 54, retired from public life after he suffered a mind damage in a snowboarding accident practically a decade in the past, and his household has guarded his privateness fiercely since then. The entrance cowl of the April 15 situation of the superstar journal Die Aktuelle promoted the interview with Mr. Schumacher, who’s German, as his first for the reason that accident: “das erste interview.”

The entrance cowl included the phrases “It sounds deceptively actual,” hinting that the interview won’t be what it appeared.

Inside the journal, quotations from Mr. Schumacher about his household and well being appeared alongside images of him smiling and images of his kids. The article defined that every one the quotations attributed to Mr. Schumacher had been generated by synthetic intelligence.

Mr. Schumacher’s household has been recognized for sustaining privateness over his well being since he hit his head on a rock whereas snowboarding at Méribel, a resort within the French Alps, in December 2013. Doctors stated on the time that his situation was critical and that he was “ preventing for his life.” Few particulars about his well being have emerged since then.

Sabine Kehm, a spokeswoman for Mr. Schumacher’s household, stated in an e-mail on Monday that the household was planning to take authorized motion towards Die Aktuelle.

Funke Media Group, which publishes Die Aktuelle, apologized to the household in an announcement on Friday and stated that the journal’s editor in chief, Anne Hoffmann, had been fired due to the article. She had run the journal since 2009, the assertion stated. Reports that Mr. Schumacher’s household was planning to take authorized motion first appeared earlier than Ms. Hoffmann was let go.

“This vulgar and deceptive article ought to have by no means been printed,” Funke Media Group’s managing director, Bianca Pohlmann, stated in an emailed assertion, including that it didn’t meet the corporate’s journalistic requirements “in any form or kind that we and our readers count on.” from a writer like Funke.”

When mr. Schumacher retired in 2012, he was essentially the most profitable Formula 1 driver in historical past. He received the world championship a file seven occasions and received a record-setting 91 Grand Prix races.

These feats have been matched solely by Lewis Hamilton, the British driver who tied Mr. Schumacher’s seven-championship file in 2020. That similar 12 months, Mr. Hamilton topped Mr. Schumacher’s Grand Prix file, and he has gone on to win a complete of 103 races.

Mr. Schumacher’s son, Mick Schumacher, can be a Formula 1 driver, serving because the reserve driver for Mr. Hamilton’s Mercedes group after two seasons with the Haas group.

Little details about Michael Schumacher’s life after the snowboarding accident has been made public. His household stated in September 2014 that it had moved him from a hospital to the household’s property in Gland, Switzerland, on the shores of Lake Geneva.

His spouse, Corinna Schumacher, stated within the 2021 documentary “Schumacher” that “everyone misses Michael, however Michael is right here.”

“Different, however he is right here, and that provides us energy, I discover,” she stated.

“We’re collectively, we stay collectively at house,” Ms. Schumacher stated. “We do remedy, we do every thing we will to make Michael higher and to verify he is comfy, and to easily make him really feel our household, our bond.”

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *